måndag 1 september 2008

At school

Ännu en måndag passerar, sakta men säkert. En ny måndag, en ny vecka. Idag är det början på vecka 36 om jag inte miss minner mig, vilket betyder att jag fyller år snart. Söndag vecka 37 för att vara exakt. Jag längtar ihjäl mig. Jag vet knappt vad jag längtar till.. Jag vet att jag längtar till att få säga "Jag är 18, jag bestämmer" men på något vis känner jag en viss panik ligga och bubbla längst in i magen när jag hör meningen "jag bestämmer". Det betyder att man är vuxen, och får tänka ut allting själv. Är jag så kallad "mogen" för det? Att bestämma allting själv? Det återstår att se. För på måndag vecka 38 kommer jag kliva in på skolan och vara "vuxen" och inte längre den "unga tösen." Jag känner redan nu att det kommer bli en svår ekonomi nu när jag får köpa allting själv. Det började förra veckan då jag fick betala klippning/färgning och slingor alldeles själv. Annars brukar mamma kunna betala, eller i alla fall ge en slant. Men den här gången fick jag pay'a allting själv, alltså en tusenlapp fattigare. Jag måste lära mig mer om ekonomi, och att "sparning ger resultat". Jag får helt enkelt spara pengar och köpa det jag anser vara viktigast.

Okej, nu måste jag sluta skriva känner jag. Jag sitter nu på grafisklektionen och skriver blogg istället för att göra min namnlapp som vi ska göra. Tyvärr så går det helt åt pipsvängen så jag blev sur och började skriva ett inlägg istället. Men nu slutar vi om fem minuter, vilket betyder att jag måste göra någonting vettigt. Så nu avslutar jag detta blogginlägg och återgår till att sura i illustrator. Hoppas ni är på bättre humör!

Inga kommentarer: