lördag 30 augusti 2008

Fredag & Lördag

Ja, då var det ett tag sen jag skrev igen. Det blev fullt upp igår så jag hann inte sitta vid datorn på hela dan/kvällen. Ja, jag börjar berätta om gårdagen :)

Igår:
Då var det först och främst skolan, ofcourse. Började 10.10 eller liknande, då vi hade mediekommunikation. Vi fick komma på en hemsida som vi skulle bl.a analysera. Först verkade det svårt, eftersom jag inte är så duktig på att dra slutsatser om hemsidor, men efter ett tag så gick det bättre och bättre :). Efter det hade vi kort lunch, hann precis till nästa lektion som var samhällskunskap. Där blev vi indelade i olika grupper med 4-5 pers och vi skulle svara på olika frågor om politik och andra frågor om samhället. Min grupp fick 11 rätt av 19 möjliga, typ sämst av alla grupper :b Men det var kul ändå!

Jaja, efter skolan så väntade jag på att Angelica skulle sluta jobbet och efter det så sprang vi i alla affärer som sålde filmer, i jakt på Malins present. Efter jag gett upp hoppet om den satans filmen så kom Angelica på att vi kunde kolla om den fanns på Hemmakväll. Vi gick dit och hittade den på bara uthyrning. Vi tjatade till oss den så vi kunde köpa den (a) Efter det så skyndade vi oss till frissan där jag skulle klippa och färga håret. Satt och diskuterade med frissan i typ en halvtimme eftersom jag inte ens visste hur jag ville ha det. Som tur var så visste hon precis och var hur snäll som helst. Ja, först skulle jag bleka slingor, men det tog typ 2 timmar för mitt hår är sepe :s Efter två timmar så var det orange men det var lagomt till att färga slingorna röda iaf. Ja, sen slängde hon i mörkbrun färg och rött som var till slingorna. Angelica vaxade ögonbrynen för första gången x'D It was so fun to watch! Nisk kom också förbi ^^. Mja, efter 4 timmar hos frissan så hade jag färgat klart håret, och fick lov att komma tillbaka dagen efter för klippning.

Jag skyndade mig tillbaka hem men gick direkt till Malin istället för att gå hem och käka. Malin var snäll och bjöd mig på wok :') Sen firade vi Malin som fyller 18 idag, grattis! Gästerna hos henne blev moi, Angelika, Sandra, Arre, Magnus, Disa, Alex och Fredrik. Vi åt tårtor, kollade på film, spelade Guitar Hero (fast jag kollade bara på eftersom jag fattade nada) och hade det allmänt mys. Sen runt 3 drog jag och Angelika hem :)

Idag:
Sov som en stock till 13.00 ungefär. Fikade i lugn och ro till 14.00 nästan. Sen så gjorde jag mig klar och sedan for jag iväg på stan med mami och Casper för att leta present till Robbin, som också fyller år idag, grattis! Hittade present ganska snabbt och sedan skyndade jag mig bort till frissan för att få till klippningen. Blev skitnöjd med resultatet! Btw så bodde även frisören här på skönsmon så hon kände igen mig. Coolt, coolt. Efter det så svängde vi förbi Hemmakväll där jag hyrde en film och Casper Guitar Hero. Testade Guitar Hero litegranna när vi kom hem, men jag prickade typ EN gång (y). Sen somnade jag i Caspers säng till 21.00 då vi tre såg på filmen som jag hade hyrt. Vet inte om jag tycker den var bra eller dålig om jag ska vara ärlig. Jag kommer inte ens ihåg vad den hette. Men ja, den funkar att se på, men det var inte det bästa jag sett.

Jaja, det var nog allt för idag! Jag orkar inte skriva om mina tankar som flyger runt just nu. Jag får göra det imorgon eller nån annan dag :) CIAO!

Inga kommentarer: