onsdag 27 augusti 2008

Onsdag 27e augusti

Idag hade vi våra första lektioner, vilken inte alls var jobbigt.
Först hade jag foto, och hamnade i en jäkla bra grupp må jag säga! Jag har både Angelika, Malin och Sofia vid min sida, så allt kommer bli so much fun ^^. Ja, vi fick våra inloggningar och fick kika i dom nya programmen. Dom hade bytt alla program till nyare versioner som var på engelska, vilket jag tycker är väldigt bra. Visst är jag van vid svenska program, men jag kommer väl lära mig sakta men säkert. Sen fick vi våran första uppgift som vi ska börja med nästa vecka. Vi ska fota abstrakta bilder, vilket låter skitkul :D Längtar faktiskt till det.

Sedan så hade vi lunch, världens kortaste lunch typ. Eller ah, vi har haft så korta luncher i 2an också, men.. Det känns så kort. Fotolektionen slutar 12.25 och nästa lektion börjar 13.10 Ganska kort enligt mig. I alla fall! Efter lunchen drog jag, Emelie och Rebecka och var tjocka. Eller Rebecka köpte inget, men jag köpte godis OCH dricka -.-' I couldn't resist mama! Jaja, sen hade vi svenska då vi fick göra bingo där det var "frågor/påståenden" och man skulle skriva in nån i klassen som det stämde in på. Hade man 5 i rad så skulle man skrika "BINGO" och kolla om man hade rätt. Dock så fick jag inte ihop 5 i rad x'D Jaja, efter det så slutade vi. Jag gick hem även fast det regnade (y) Det var faktiskt skönt.

Ikväll tror jag att det bara blir slappning framför tvn. Ska fråga mami om vi kan köpa vindruvor som jag kan smaska på ^^

Hmn.. Vad finns det mer att berätta? Jo, för er som inte läst min bdb så fick jag min efterlängtade lön idag! :D Fick dessutom mer än vad jag hade förväntat mig. Pengarna kommer väl mestadels spenderas på min födelsemiddag och håret. Sen ska jag försöka spara till objektiv och annat kul. Jaja, vi får se hur det blir med den saken!

Inga kommentarer: