tisdag 19 augusti 2008

Da sickhouse och gammal dator

Ja, då har jag skaffat en snyggare design på bloggen :D Eller, nu ska jag inte säga "jag" utan det är min älskade vän Sandra som fixat :') Tack sweetie <3

Idag fick jag äntligen tid på sjukhuset för mina mystiska utslag som jag har fått över nästan hela kroppen. Och inte bara jag tyckte att det här med utslag som kliar som kom fram huxplux en morgon är ett mysterium, så tyckte även läkaren. Han sa i alla fall att det inte var skabb, vilken lättnad, och att det inte var något från mina hundar som jag gosar med stup i kvarten. Det kunde heller inte vara allergi, för det kommer tydligen inte "poff så finns det där". Han gav mig det enkla rådet att äta mina allergitabletter som jag har mot myggbett varje dag, även om jag bara ska vara hemma. Om inte utslagen försvinner tills på torsdag så skulle vi ringa tillbaka och han skulle ordna ett "akutbesök hos en hudläkare" vilket lät lite läskigt enligt mig. Men ja, han sa att det verkade som om det bara var ett slags virus och borde försvinna efter en vecka. Jag får hoppas på det bästa och att det försvinner snart, för jag kommer definitivt inte orka med att det ska klia i resten av mitt liv.

En annan sak som "hände" var att jag fick frågan "Ska du spara till en bärbar dator?" av min mamma påväg till sjukhuset. Conny har diskuterat med mig om att jag ska spara pengar till en "egen dator med internet", men jag tycker att det är helt onödigt att kasta bort flera tusenlappar på det när jag har en funkande dator på mitt rum. Varför köpa något som man redan har? Det enda som jag inte har är bärbart internet, och det är isåfall det jag borde inskaffa. Inte en hel jäkla dator! Och sen när ska ens föräldrar bestämma vad man ska spara pengar till? Det är väl ändå mina pengar, mina besparingar, mitt eget val att bestämma vad jag ska kasta bort mina pengar på? Så, mitt svar på mammas fråga var ett snällt "Nej, jag ska spara till ett objektiv" så fnös hon bara till och sa något surt tillbaka som jag inte ens kan minnas. Jag började sedan förklara varför jag tycker att det är onödigt att kasta bort pengar på något jag redan har och som dessutom funkar, så fick hon för sig att man måste "köpa en ny dator för att kunna ha internet". Jo tjena säger jag. Jag kan ha internet på min bärbara, jag behöver bara köpa bärbart internet.

Det märks att föräldrarna är äldre än sig själv vid sånna tillfällen. Och dåligt minne för den delen! Hon har ju sett mig sitta med internet på min dator, så jag förstår inte varför hon inte tror att jag kan ha det på min "gamla" dator. Ja, det var väl allt för tillfället, ska inte tråka ut er nå mer om det här.

1 kommentar:

korv sa...

HAHA.. du är ju 18 snart så du bestämmer :)))