torsdag 21 augusti 2008

Torsdag 21 augusti

Ännu en ny dag börjar sakta men säkert försvinna. Alltså, ännu en dag närmare till skolan börjar. Idag fick jag som säkerligen alla andra som går medieprogrammet en lapp från våra lärare där det stod datum och tid då vi skulle samlas för att påbörja en ny termin, våran sista hösttermin. Kan ni tänka er det? Vi har nu gått i skolan i 12 år, och vi har kommit till den sista hösten, det sista året. Nu ska jag inte fortsätta skriva om alla val vi kommer vara tvungna att fatta, jag skrev ju om det igår trots allt. Men jag kan ändå inte få det ur skallen. Men ja, jag lämnar det åt mig själv istället för att skriva om det här på bloggen hela tiden.

Så.. Idag så har jag träffat Angelika en stund :). Vi gick först till ica och sedan gick vi hem till mig där vi kollade på en film som Angelika hade köpt. Filmen hette "Animal" och vi fattade den inte. Inte fullt ut i alla fall. Vi trodde att vi förstod den, men sen helt plötsligt så var människorna på andra ställen, eller hade andra uppfattningar om varandra. Så hände det ungefär i hela filmen, att vi blev lost. I alla fall så blev jag det. Men i helheten så dög den. Det är i alla fall en film som man kan se, utan att tycka att den är jättedålig/tråkig. Men jag kan inte säga att det är en höjdare. Filmen bara.. finns.

Ja. Ikväll ska jag troligtvis vara med Sandra när hon kommer hem från träningen. Vi planerade det igår i alla fall. Men med Sandra kan man aldrig veta förrän man får beskedet då man bestämt att vi ska träffas. Det återstår att se helt enkelt.

Nu kom Conny hem, och varenda gång han ser att jag sitter vid datorn så blir han.. sur. Jag förstår inte vitsen? Vad spelar det för roll om jag sitter och glor på tvn eller om jag sitter vid datorn och kan prata/bestämma saker med mina vänner? På "deras tid" kunde man bara bestämma med folk via telefonen eller att rent av gå till personen och kolla om dom var hemma. Var dom inte hemma så fick man helt enkelt gå tillbaka till sitt hem. Men det har faktiskt blivit lättare idag. Nu kan man ju tex se på msn vilka som är inne, och dom flesta som är inne har ju ingenting att göra, så då kan man hitta på något med den personen. Visst är telefonen ett enkelt medel också, men jag föredrar msn, faktiskt. Ni kanske tycker att jag är töntig på nå vis som försöker komma på en ursäkt till att sitta vid datorn, men nej, jag gillar bara att kunna prata med vänner på msn utan att sitta i en telefon.

Inga kommentarer: